Kódím.cz
3

Práce se stavovými hodnotami

Půjdeme víc do hloubky ohledně reprezentace stavu v komponentách pomocí různých typů hodnot

1
Beruska

Upravíme stav v Reactové hře, kde ovládáte berušku a chodíte s ní po rozkvetlé louce.

  1. Udělejte fork repozitáře s naprogramovanou hrou.
  2. Pomocí npm install a npm run dev hru spusťte a vyzkoušejte, že funguje.
  3. Pozice a orientace berušky je v komponentě App reprezentována třemi stavy. Z toho dva z nich se vždy mění společně. Navíc musíme berušce vždy předávat tři prop. To je nešikovné.
  4. Upravte komonentu App tak, aby používala jeden objektový stav ladybugState. Zachovejte immutabilitu stavu a měňte jej pomocí spreadů.
  5. Upravte komponentu Ladybug tak, aby místo tří prop používala pouze jednu, ve které očekává celý objekt.
  6. Vyzkoušejte, že vaše hra funguje.