Na chvilku se z vás stane rozhodčí na turnaji v piškvorkách. Vytvořte JavaScriptový program, který vyhodnotí výsledky všech zápasů a vypíše výsledky.
-
Vycházejte ze šablony na GitHubu cviceni-piskvorky-3x3.
-
Upravte soubor
app.js
tak, aby vyhodnotil pouze první zápas v prvním prvku se třídou.hra
. Styly a HTML už máte předchystané. Výsledek by měl vypadat jako na obrázku níže.první výsledek-
První řádek začínající na
import
v kódu nechte. Zbytek berte pouze jako inspiraci. -
Najděte všechny důležité prvky týkající se prvního zápasu.
const hra = document.querySelector('.hra'); const policka = hra.querySelectorAll('.policko'); const vysledek = hra.querySelector('.vysledek');
-
Pomocí funkce
Array.from
převeďte seznam prvků políček na pole a pomocí metodymap
vytvořte pole řetězcůo
,x
nebo_
.'o'
je náhrada za políčko se třídoukolecko
.'x'
je náhrada za políčko se třídoukrizek
.'_'
je náhrada za políčko, které není ani jedno.
Pro první hru by vám mělo vzniknout pole:
['o', 'o', 'o', 'x', '_', '_', '_', 'x', '_']
-
Nově vytvořené pole předejte předpřipravené funkci
findWinner
, kterou pro vás už napsal jiný programátor. Funkce vám vrátí jednu ze čtyř možností.'o'
, pokud vyhrálo kolečko.'x'
, pokud vyhrál křížek.'tie'
, pokud hra skončila nerozhodně.null
, pokud hra ještě není u konce.
-
Podle navrácené hodnoty z funkce
findWinner
vypište do prvku se třídouvysledek
jeden z následujících textů.Vyhrálo kolečko! Vyhrál křížek! Remíza! Hra ještě probíhá
-
Bonus
-
Poupravte kód z předchozích kroků, který řeší jen první zápas tak, aby pomocí metody
forEach
prošel všechny zápasy a vypsal jim příslušné výsledky.celkový výsledek